Akupunktur

acupunctureAkupunktur er en meget anerkendt og effektiv behandlingsform til f.eks. muskel og ledsmerter, fordøjelsesproblemer, eksem, betændelsestilstande, hormonelle forstyrrelser, stress-symptomer og mange andre ubalancer og lidelser.

Akupunktur og Akupressur er en 4000 år gammel, kinesisk behandlingsform, der bygger på teorien om, at mennesket gennemstrømmes af elektromagnetisk energi (Qi), der følger bestemte baner også kaldet meridianer.

Når Qi-energien blokeres, hvilket kan ske på grund af vedvarende stress og forkert kropsholdning, kost og tankegang, kan blokeringerne føre til træthed, smerte og senere begyndende sygdom.

Med akupunktur og akupressur-massage ophæves Qi-blokeringerne og energien kan igen strømme frit og aktivere din krops evne til helbredelse.

anita_peng_050311_0223Fysioteamets akupunktør, Anita Peng har stor succes og mange års erfaring med at kombinere en vifte af helbredende metoder. Det betyder i praksis, at Anita ofte kombinerer akupunktur med eksempelvis akupressur, visualisering, åndedrætsteknikker og coaching.

Verdenssundhedsorganisationen WHO beskriver Akupunktur som velegnet til behandling af flere end 70 sygdomme og symptomer. Bl.a :

• Allergier
  • Astma og bronkitis.
  • Gigt- og muskellidelser
  • Hormonelle lidelser, fx overgangsalder
  • Høreproblemer fx.tinitus.
  • Kroniske eller akutte smerter i ryg og led.
  • Kredsløbslidelser herunder forhøjet blodtryk,
  • Svimmelhed og hjertebanken.
  • Mave- og tarmlidelser
  • Nervøsitet, angst og depression.
  • Overvægt
  • Pande- og bihulebetændelse.
  • Søvnproblemer.
  • Tobaksafhængighed.